by Jordan Barker | May 6, 2025
This integrated social studies and ELA project invites students to investigate environmental stewardship and sustainability through guided inquiry around the question: How can our words and actions right the wrongs of the past? They use a variety of texts to explore...
by Jordan Barker | May 6, 2025
Mini-leçons portant sur différentes matières, partagées par la Division scolaire Louis Riel.
by Jordan Barker | May 6, 2025
À travers des leçons synchrones, asynchrones et en petit groupe, ce projet de deux semaines permet aux élèves de lire trois contes merveilleux, de comprendre les caractéristiques du conte et de rédiger leur propre conte merveilleux. Le projet final donne l’occasion...
by Jordan Barker | May 6, 2025
Through unplugged coding project-based experiences students will explore how to describe and classify objects and how to communicate instructions. This learning experience could be completed mostly asynchronously, but would be greatly enhanced with synchronous...
by Jordan Barker | May 6, 2025
Au cours de cette unité, l’élève imaginera que sa famille part à la découverte d’une région moins connue du Canada. Pour cela, il étudiera en profondeur l’une des principales régions physiographiques du Canada. Il en découvrira la végétation, le climat, le relief, les...